077-8042619 |רוטשילד 55, ראשון לציון

03-6953947 | הברזל 11, תל אביב

שתלים דנטלים או תותבות לגיל השלישי?

העלייה המתמדת בתוחלת החיים במהלך העשורים האחרונים, הובילה לכך, שיותר ויותר רופאי שיניים בישראל מתמחים כיום במתן טיפולי שיניים לבני ובנות הגיל השלישי, כאשר שמירה על שיניים בריאות (וגם טבעיות) מתאפשרת גם בגילאים מתקדמים יותר של החיים.
יחד עם זאת, חשוב לציין שהגיל הכרונולוגי של כל אחד ואחת מאיתנו, נותן את אותותיו גם בכל הנוגע לבריאות השיניים וחלל הפה, כאשר באופן טבעי, העלייה בגיל הכרונולוגי, עלולה להוביל לתחלואים שונים המהווים "זרז" לאיבוד שיניים. בפני בני ובנות השלישי (מגיל 65 ואילך) המתמודדים כיום עם בעיית אובדן שיניים טבעיות, עומדות שתי חלופות מרכזיות שלמעשה מאפשרות להם להתמודד עם הבעיות השונות הנלוות למצב של חוסר שיניים: לעיסה- אכילה, דיבור ונראות אסתטית.

שתי החלופות המרכזיות הקיימות כיום בפני בני ובנות הגיל השלישי:

1. התאמת מבנה תותבות לשיניים – מבנה זמני הניתן להתקנה והסרה בכל עת בהתאם לצורך.
2. טיפולי השתלת שיניים באמצעות שתלים דנטליים המהווה מעין פתרון קבוע לשנים רבות במצבים של חוסר ואובדן שיניים.

שתי החלופות מוצעות לבני ובנות הגיל השלישי במסגרת טיפולי שיניים המתקיימות במרפאות שיניים העוסקות ומתמחות בטיפולי אסתטיקה דנטלית לבני ובנות הגיל השלישי, כאשר הבחירה באחת החלופות נעשית בהיוועצות עם הרופא המטפל ובהתאם למצב השיניים של הפציינט.
באופן טבעי, הבחירה בפתרון קבוע המיושם באמצעות שתלים דנטלים, מהווה את הבחירה הראשונה של כל מטופל/ת המעוניין להשלים את השיניים החסרות במבנה קבוע של שיניים אשר אינן מצריכות טיפול דנטלי מיוחד בדומה לטיפול הנדרש במבנה של תותבות לשיניים. יחד עם זאת, חשוב לציין שטיפולי השתלת שיניים מחייבים בדיקות התאמה קפדניות במסגרתן נבדקת בין היתר מצבה של עצם הלסת בפיו של המטופל, כאשר מחסור בעצם מחייב טיפולי השתלת עצם המיושמים במסגרת הליך כירורגי, ולכן, לא כל מטופל בגיל השלישי יכול להימצא מתאים לטיפולי השתלת שיניים.

יחד עם זאת, חשוב לציין שככל שמקדימים את טיפולי השיניים הנדרשים לצורך השתלת שיניים, כלומר, מבצעים אותם בתחילת גיל 60 ואילך, ניתן ליצור מצב בו עצמות הלסתות יהיו ערוכות לטיפולי השתלת שיניים.

אסתטיקה דנטלית בקרב בני ובנות הגיל השלישי

לצד טיפולי שיניים המיועדים לצרכי התמודדות עם מצב של חוסר ואובדן שיניים בגיל השלישי, ענף רפואת השיניים, מעמיד כיום לבני ובנות הגיל השלישי מגוון רחב של טיפולי שיניים במסגרת טיפולי אסתטיקה דנטלית שמטרתם בין היתר לשמור על מראה שיניים בריאות וטבעיות גם בגילאים מתקדמים יותר. טיפולים אלו כוללים בין היתר טיפולי ציפוי שיניים המיועדים לצרכי ציפוי קדמת השן בגוון התואם את גוון השיניים הטבעיות, טיפולי ניקוי אבנית המיועדים לצרכי מניעת בעיות חניכיים וטיפולים נוספים המותאמים למצב השיניים של כל מטופל ומטופלת בגילאי 65 ואילך.

אולי יעניין אתכם גם: ציפוי שיניים

דילוג לתוכן